Neokhrome, Bucuresti, 04/01/2014 AB

Imi plac surprizele. In general, dar cele muzicale in special. Ma bucur mult ca inca mai pot descoperi trupe care sa-mi placa si carora sa le apreciez valoarea, mai ales live.

Asa am patit sambata trecuta, cand am decis sa merg in Ageless, unde, la a 36a editie a Metal Under Moonlight, deja traditionalul eveniment organizat de Titusache de la Bestial Records, au fost invitati maghiarii de la Neokhrome, o trupa de care sincer nu auzisem pana in acel moment, dar care ne-au mai calcat pragul in noiembrie, impreuna cu cei cinzecisisasetrei.

Curios din fire, am verificat celebrele arhive metalice si am ramas relativ surprins sa vad ca trupa are deja 3 albume la activ, semn ca treaba merge bine.  Nestiind la ce sa ma astept, am dat o ascultare rapida pe You Tube a unei piese de pe “Downfall/Collapse”, al doilea album al trupei, aparut in 2007,  iar ceea ce am auzit mi-a placut mult. Un black metal super rapid, dar lucrat bine de tot, ceea ce nu ma mira, pentru ca in ultimii ani ungurii s-au dezvoltat teribil si la acest capitol.

Cum pofta vine mancand, am bagat si o piesa de pe ultimul album, “Perihelion” si imediat am constatat o “usoara” schimbare de exprimare. Agresivitatea extrema a fost inlocuita de  o nota spatiala, caracterisitca poate ultimelor Borknagar, Vintersorg sau Vortex, cu o voce orientata mai mult spre clean decat spre screamingul din aria black. (Din cate am inteles ulterior de la vocalul trupei, cam asta ar fi abordarea viitoare, ba chiar trupa isi va schimba denumirea in Perihelion).

Aceste doua piese au fost mai mult decat suficiente sa-mi dau seama ca trupa asta chiar merita vazuta live, astfel incat, odata cu lasarea intunericului si a cetii am ajuns in Ageless pentru concert. Faptul ca era intrare libera si ca era sambata seara s-a vazut imediat, clubul fiind super plin de oameni (si de fumul lor blestemat, dar problema cu aerisirea e veche si vorbim degeaba).

Ideea lui Titus de a mai aduce o trupa romaneasca in deschidere a fost buna, dar din pacate alegerea cam neinspirata, si asta nu din vina organizatorului, ci mai degraba din cauza lipsei trupelor romanesti de calitate. Nu voi zabovi asupra prestatiei celor de la Reborn pentru ca nu am ce sa spun. Nu mi-au placut deloc si drept urmare voi depasi momentul.

Dupa change over-ul si mini sound check-ul de rigoare, au urcat pe scena cei patru baieti din Debrecen. Imediat, Gyula Vasvari ne-a intampinat cu un “buna seara” calduros de romanesc si au inceput in forta, cu primele trei piese ce deschid ultimul album, Perihelion. Trebuie sa recunosc ca m-am ridicat imediat de unde stateam ca sa merg in fata sa vad/aud exact ce se intampla pe scena, deoarece live trupa suna foarte foarte bine. Chitarile combina cu maiestrie riff-urile agresive de black metal cu acordurile aerisite, aproape de post rock, iar vocea lui Gyula trece cu o usurinta remarcabila de la screaming-ul feroce la clean-ul melodic si foarte expresiv.

concert

In premiera, am avut parte si de doua piese noi ce vor aparea pe urmatorul album de studio a trupei, dupa care ne-am reintors la Perihelion pentru inca 2 piese. La final, la cererea publicului numeros, Neokrhome au acordat un bis, cover al trupei maghiare VHK, o trupa de care, asa cum a mentionat si Gyula, nu avea cum sa auda cineva de prin partile astea.

Per total fost o seara foarte resuita si ma bucur mult ca acest eveniment a iesit foarte bine, asa cum imi spunea si Gyula dupa cantare, surpins extrem de placut de numarul si reactia publicului, care intr-o singura seara a fost la fel de numeros ca in toate concertele sustinute cu cinzecisisasetrei adunate la un loc.

Un inceput promitator de an, next stop: Watain +Degial.

Set List Neokhrome:

aurea

stellar outcast

starborn

élj

closer to the sun

nap fele néz

through the surface

cold ashes of vanished time

Encore:

verôfény (VHK cover song)

One thought on “Neokhrome, Bucuresti, 04/01/2014 AB”

Leave a Reply

