Philm in Fabrica w L.O.S.T. and Damage Case – 06.03 AB

Pe 6 martie s-a intamplat in Fabrica un concert. Un concert de care m-am bucurat enorm in clipa in care am auzit ca va avea loc. Trupa americana Philm urma sa cante la Bucuresti. Auzisem de Philm acum ceva timp, cand s-a anuntat ca tobarul lor este Dave Lombardo, asa ca asa ca orice comentariu ar fi de prisos. Dupa ce l-am vazut cu Slayer de mai multe ori pe scene mari, tropaiam de entuziasm sa-l vad intr-un concert de club, acolo unde sansele de a-l intalni erau foarte mari.

Si iata ca a venit si ziua fatidica, in care 3 trupe romanesti urmau sa deschida pentru grupul Philm.
Programat la 8 fix, concertul a intarziat un pic, poate si pentru ca nu era destula lume adunata in club. Primii care au deschis ostilitatile au fost thrash-erii de la Damage Case, o trupa pe care nu am vazut-o live niciodata dar de care am auzit numai lucruri bune. Si cam asa a fost .Ce canta baietii e un thrash cu foarte mult groove, care da bine pe urechi. Mi-a placut in mod special vocea vocalului, aduce pe alocuri cu Tom Araya in tineretile lui bune. Set list scurt, doar 5 piese, din care am retinut Speeding with the Devil. Din ce am mai vorbit cu lumea despre ei, sunt foarte apreciati dar principala problema o reprezinta concertele mult prea dese, lucru ce ar putea duce deja la o saturatie, atat a publicului, cat si a lor la nivel de compozitii. Eu le vad un viitor ok daca se tin de treaba, pentru ca potential au si nu suna rau de loc.

Urmatoarea trupe de pe afis a fost Lost Society. Despre ei nu stiam chiar nimic si am fost mirat oarecum sa vad ca vocalul este Paul Grigoriu, deoarece nu mai credeam ca face muzica.
Din pacate nu pot vorbi despre ce s-a intamplat in timpul prestatiei lor fiindca ar trebui sa vorbesc urat. Spun doar ca rar mi-a fost dat sa asist la ceva mai oribil. Nu am inteles nimic din muzica aia iar scalambaielile lui Paul mi-au dat o stare extrema de nervi, degeaba stinsa cu bere. Pur si simplu nu trecea. Iar ca totul sa fie apoteotic, a trebuit sa fiu martor si la un cover infricosator al piesei Institutionalized de la Suicidal Tendencies, cover care mi-a dat fazan. Daca trupa asta mai apare pe un afis de concert si va nimeriti in sala, fugiti, faceti altceva. Un chec, de exemplu. Altfel o sa regretati teribil.

Dupa ce momentul horror a trecut si mi-a mai revenit culoarea in obraji, m-am dus mai in fata sa vad urmatoarea trupa, si anume L.O.S.T. Nu ii mai vazusem de foarte mult timp si eram super curios sa vad cum mai suna. Acum vreo 10 ani mergeam la toate concertele lor, fie din Club A, Viking, Utopia etc si ma extaziam pe Becoming a Lie, Ziua ce vine si alte hit-uri.
Si surprizele nu au intarziat sa apara. In loc de good ol’ Victor Stoica la tobe, nu mare mi-a fost mirarea sa-l vad pe Tase, adica Mihai Tanasescu, de care nu mai stiam nimic si nici nu credeam ca mai canta cu cinceva. Toti cred ca stiu pe unde si cu cine a cantat Tase inainte, si ma refer aici la Avskild, Spera Noctis si alte trupe de gen asa ca nu mai insist.

P1080045

LOST au fost ca de obicei la inaltime, Busca si BB s-au completat la voce ca pe vremuri si piesele au curs fluent, intrerupte doar de micile glume marca BB. Nu au lipsit Becoming a Lie, Victims, Independent etc. La a doua chitara s-a intors un dude caruia nu i-am retinut numele, dar care face parte din filmul L.O.S.T, il sustine foarte bine pe BB in eforturile sale.
Un minus mic ar fi sunetul clapelor care nu prea s-au auzit de loc si atunci cand se auzeau, parca ceva nu era in regula. Fara sa-mi atrag oprobriul trupei, eu nu prea mai vad rostul acelor keyboards in muzica LOST, dar Dragos e un baiat de treaba .

Au disparut si L.O.S.T si s-a trecut la aranjarea scenei pentru ceea ce urma sa fie show-ul Philm. Daca pana atunci setul de tobe era cocotat undeva pe un esafod, in spatele scenei, acum micul set Tama al lui Lombardo a fost adus in fata scenei, acolo unde in mod normal sta vocalul. Flancat de chitaristul/vocalistul Gerry si de simpaticul bassit Pancho, Dave ne-a aratat ce inseamana sa fii un muzician adevarat. Fara pedala dubla care l-a facut celebru, a reusit sa sparga (la propriu) o toba si sa le dezintegreze pe celelalte, fiind nevoie de multe ori de interventia celor din crew sa i le seteze ca lumea. Philm au venit la Bucuresti pentru a-si promova ultimul album , Fire From the Evening Sky, aparut anul trecut.

P1080050

Muzica lor e bizara si nu se incadreaza intr-un gen anume (exact ce-mi place) dar pastreaza influente din multe parti ale rockului, probabil aduse de background-ul fiecarui membru al trupei. Se regasesc si pasaje de thrash metal (pe care Dave exceleaza, se vede clar), si pasaje de blues,progresiv etc. O muzica complexa, solida, cantata de 3 oameni carora le place enorm ce fac. Chiar daca Dave era putin pissed off din cauza problemelor cu tobele, nu a lasat nici o secunda sa se vada asta si a dat totul din el ca show-ul sa iasa perfect.

Playlistul a cuprins piese de pe cele 2 albume ale trupei, inclusiv Vitriolize, Train, We Sail At Dawn, Silver Queen sau Lion’s Pit.
Am stat in fata scenei si nu-mi venea sa cred ce chimie perfecta era intr cei trei muzicieni, aproape ca nici nu se uitau unul la celalalt, fiecare isi vedea de partea lui simtindu-i pe ceilalti cu ochii inchisi. A fost o adevarata placere sa asist la un asemenea concert si sa-l vad pe Dave Lombardo in elementul sau, facand ce stie el sa faca mai bine. Mare muzician si, dupa cum s-a dovedit ulteriror, un om foarte simpatic, amabil si pus pe glume, ca de altfel si Gerry sau Pancho. O seara memorabila, de care o sa-mi aduc aminte cu placere, mai ales ca am reusit sa fac o poza cu Dave si am primit si un autograf pe cd-ul Philm.

Good work, Hefe!

One thought on “Philm in Fabrica w L.O.S.T. and Damage Case – 06.03 AB”

Leave a Reply

