Feel the Misery

Nu am fost vineri in Colectiv. Am facut-o cu 5 zile inainte, la alt concert. Dar as fi putut sa fiu, impreuna cu sotia mea. Eram in centru, foarte aproape si i-am propus sa mergem undeva sa bem ceva. Norocul nostru a fost ca nu aflasem de acel eveniment, nu stiam de lansare, altfel, cine stie, cum ne sta in fire, poate am fi ajuns. In schimb am mers acasa.

Dimineata m-am trezit cu mesaje panicate de la prieteni care ma intrebau daca sunt bine. Nu stiam de ce ma intreaba asta. Si asa am aflat de incendiu, am dat drumul la televizor si am inceput sa ma ingrozesc din ce in ce mai mult odata cu fiecare minut ce trecea. Nu mi-a venit sa cred (nu-mi vine nici acum, dealtfel) ca in acel club caruia i-am calcat pragul de multe ori s-a putut intampla aceasta catastrofa. Imi dau seama cat de norocosi am fost de fapt la acel concert al trupei God cand “amazoanele” lor scuipau foc de pe aceeasi scena, inspre acelasi tavan iar picaturi de benzina cadeau pe parul, hainele si fetele noastre.
In afara de Adrian Rugina, nu cunosc pe nimeni din cei care si-au pierdut viata vineri seara, dar ma simt extrem de legat de toti. Imi pare foarte, foarte rau de ei, de cei care agonizeaza in spitale acum, cu sanse mai mici sau mai mari de supravietuire, de familiile lor. Sunt extrem de revoltat ca s-a intamplat asta unor oameni fara absolut nici o vina, unor oameni care s-au dus in clubul ala blestemat doar ca sa se simta bine intr-o vineri seara, dupa o saptamana de rahat. Oricine putea fi in locul lor, si asta e si mai tragic.

Nepasarea, indiferenta, foamea, foamea asta fabuloasa de bani a unor indivizi pentru care siguranta celorlalti este ceva total neimportant ma scoate efectiv din minti. Ma simt atat de frustrat ca suntem considerati de toti, de la politicieni pana la astia care practic traiesc de pe urma noastra, niste paduchi, niste expendable youth. Nu vin ei in localul meu, nu-i nimic, o s-o faca altii. Chestia asta trebuie sa inceteze. Trebuie sa luam atitudine, moartea acestor copii, acestor tineri sa ne fie invatatura de minte, sa nu mai acceptam orice ni se propoune doar pentru ca nu exista aleternativa pentru acest lucru.
Trebuie sa ne stim interesul, acela de a ne asigura ca vom putea merge undeva in deplina siguranta si sa-i tratam cu spatele pe cei care nu ne respecta drepturile. Dreptul la viata nu e negociabil de nici un patron de club din lumea asta, sa fie clar!!
Nu e de datoria noastra sa luam la verificat clubul si angajatii lui. Pe asta trebuie sa o faca altcineva, de la primarii, de la pompieri, de la politie, de la mortii ma-sii. Adica oameni platiti (si) din banii nostri, care trebuie doar sa-si faca treaba,asa cum si noi ne-o facem pe a noastra la job-urile fiecaruia.

In momentul in care scriu, numarul victimelor acestui oribil incendiu a crescut, sunt 30 de oameni decedati si tare mi-e teama ca numarul lor va mai creste. Pentru ei, pentru cei raniti care vor ramane multilati pe viata, pentru noi, care vom mai merge la concerte, trebuie facut ceva. Iar daca nu altii o vor face legal, o putem face noi, intr-un singur mod, cel mai elegant: nu mai mergem in cluburi, baruri si alte d’astea. Simplu.

Nu pot sa cred ca pana in acest moment, la aproape 48 de ore, acest prim ministru mizerabil, cel mai talhar dintre toti talharii nu a avut curajul sa treaca sa lase macar o floare la locul tragediei. A aparut sambata la televizor, s-a umflat in fata aia de anchetat penal ca declara 3 zile de doliu national si gata: misiunea lui a luat sfarsit, s-a spalat pe maini. Nu ti-e rusine, ticalosusle, sa nu depui o floare, o lumanare, in memoria acestor copii? Nici un politician, in afara molatecului de Johannis nu a catadicsit sa-si arate fata urata acolo. Eu cred ca le e frica de repercusiuni, i-ar lua lumea la omor.

Alta putere in stat, in afara de cea exceutiva, ma refer la Biserica, tace malc. Unde sunt toti ipocritii aia de popi, in frunte cu jegosul ala de patriarh, atunci cand lumea are nevoie de ei? S-au dat la fund,cum le place lor, nu mai stie nimeni nimic de ei. Sa va fie rusine, inca o data ati demonstrat cat sunteti de perfizi si de ordinari. Daca nu va aduce profit, nu va intereseaza. Sper sa putreziti in cel mai crunt iad, acolo unde va este locul.

Ultimul punct pe care vreau sa-l ating este al celor 3 patroni de club, care au pe constiinta cei peste 200 de oameni decedati sau raniti. Din toata inima sper ca macar acum justitia sa fie aplicata asa cum trebuie si sa-i pedepseasca exemplar, astfel incat sa nu mai existe alti ca ei care sa-si bata joc de oameni ca noi. Macar acum, in al 12lea ceas, trebuie sa o luam de la 0 cu o pedeapsa pe masura, care oricum ar fi prea mica pentru tot dezastrul care s-a intamplat vineri seara.Nu ii va aduce pe cei disparuti inapoi, dar macar ar fi cat de cat o reparare morala.

PS: Am fost azi la marsul silentios de la Universitate si am ramas impresionat de masa enorma de oameni prezenta la acest trist eveniment. M-a impresionat solidaritatea pe care am simtit-o. E un lucru imbucurator ca un asemenea eveniment genereaza o asemenea reactie, dar pe de alta parte e trist ca nu ne manifestam la fel si in alte ocazii, cu puternice implicatii sociale.

Toate gandurile mele se indreapta spre cei disparuti, raniti si spre familiile lor. Am privit azi pe viu disperarea in ochi si m-a cutremurat. Nimeni nu merita sa treaca prin tot ce au trecut oamenii acestia. Sunt alaturi de voi, chiar daca nu va cunosc.

RIP.

Leave a Reply

